duminică, 7 septembrie 2008

Fair Play


Imi place tenisul. Si-mi place Federer, mi-a placut de prima data cand l-am vazut jucand. Imi place si acum, chiar daca nu mai "merge" ca un ceas fabricat in tara lui, Elvetia. Faptul ca-mi place Roger Federer nu ma impedica sa recunosc ca Rafael Nadal este acum mai in forma decat preferatul meu. M-a impresionat un lucru la Rafa, cel care acum este numarul unul mondial. Dupa ce l-a invins pe Federer in dramatica finala de la Wimbledon, Rafa a spus: "Roger este cel mai bun tenisman din lume". Cum poti sa spui ca cel pe care tocmai l-ai invins este cel mai bun din lume? Nu au fost cuvinte de protocol, relatia intre cei doi este una speciala.
Avem nevoie de fair play si in viata de zi cu zi, nu numai in sport. De multe ori, ne este greu sa recunoastem ca celalalt este mai bun, uitam de principii, de educatie, ne comportam ca oameni fara valori, urmarindu-ne doar interesele personale. Oamenii din jurul nostru nu sunt dusmanii nostri, nici nu sunt mai rai ca noi. Sa avem curajul sa recunoastem valoarea celorlalti si sa ne straduim sa ajungem la obiectivele pe care ni le-am propus. Dar haideti sa jucam fair play!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Eu cred ca ar trebui sa fie lectura obligatorie "Cei trei muschetari" scrisa de francezul Alexandre Dumas. E usor de citit, si e plina de valori morale si de conduita. Scara valorilor in ziua de azi este la pamant, poate ar fi bine sa invatam ceva din istoria noastra, de pe vremea lui Luis XIII al Frantei
Frumos gestul lui Rafa !

Sorin Simion spunea...

Noi declaraţii ale lui Rafa despre Roger:"Nu îi cunosc pe toţi jucătorii care au fost lideri mondiali, dar Federer rămâne alegerea mea pentru cel mai bun jucator din toate timpurile. Este cel mai complet jucător pe care l-am văzut în viaţa mea. În plus, îl admir şi mai mult pentru că este un om corect şi bun". Nu cred că mai este nevoie de comentarii ale mele.