luni, 27 octombrie 2008

De ce a avut Ionuţ Dolănescu mai mulţi spectatori decât Mircea Baniciu




Ionuţ Dolănescu şi HI-Q au adunat la Castellon mult mai mulţi oameni decât Ovidiu Lipan-Ţăndărică, Mircea Baniciu & Pacifica, ansamblul de dansuri populare şi celelalte activităţi desfăşurate în cadrul campaniei "Hola, soy rumano". Dacă ne gândim la promotorii celor două concerte, se poate spune că PD-L a câştigat "meciul" cu Guvernul României. Argumentele mele pentru această afirmaţie sunt:
1. Locul Concertul oferit de PD-L s-a desfăşurat în spaţiul unde se organiza Piaţa de Luni (Mercado de Lunes), loc cunoscut şi vizibil din toate intersecţiile apropiate. Concertul s-a desfăşurat în aer liber, ploaia ar fi fost o problemă, dar n-a plouat. Spectacolul din campania "Hola, soy rumano" a avut loc în noua incintă pentru târguri şi expoziţii, Recinte Castellon. Spaţiul, acoperit, a fost inaugurat recent, nu este cunoscut de toată lumea, nu este prea vizibil datorită bâlciului (Feria) care este deschis zilele acestea.
2. Publicitate Afişele campaniei au ajuns la Castellon marţi şi miercuri, când oraşul era "împânzit" de afişe portocalii. Afişele "Hola, soy rumano" au fost prea mari, în multe locuri nu exista destul spaţiu pentru a fi puse, faţă de formatul A3-A4 al afişelor concertului organizat de PD-L.
3. Echipa Campania este desfăşurată în Spania de agenţia de publicitate Saatchi&Saatchi, de la Madrid. Angajaţii de la S&S au încercat să coordoneze totul de la distanţă, în timp ce toată organizaţia PD-L din Castellon s-a implicat în organizarea concertului cu HI-Q şi Ionuţ Dolănescu. Publicitatea efectivă a campaniei-afişe şi flyere- a fost realizată de o singură persoană, afişele concertului PD-L fiind distribuite de membrii şi simpatizanţii partidului.
4. Artiştii Formaţia HI-Q este cunoscută şi apreciată de tineri, iar Ionuţ Dolănescu nu mai are nevoie de nicio prezentare. Fiul unora dintre cei mai cunoscuţi interpreţi de muzică populară, Maria Ciobanu şi Ion Dolănescu, Ionuţ este oltean după mamă şi dâmboviţean după tată. Nu mai este nevoie să spunem câţi dâmboviţeni sunt în Castellon. Mircea Baniciu este o legendă a muzicii folk, iar Ovidiu Lipan-Ţăndărică unul dintre artiştii percuţiei.Ambii şi-au lăsat amprenta în splendidul "Phoenix". Superb, dar este un alt fel de muzică, iar dacă ţinem cont de punctele anterioare, mulţi nu au ştiut. De fapt, la concertul Mircea Baniciu & Pacifica (de nota 10!) audienţa a crescut brusc, pentru că celălalt concert se încheiase. La fel de brusc a crescut şi "coada" la mici pe gratis, Irina şi echipa ei au trebuit să "tragă tare la spartul târgului".
5. Obiecte promoţionale Tricouri, eşarfe şi pixuri portocalii, calendare ale candidaţilor William Brânză şi Viorel Badea, toate au fost bine primite de amatorii de suveniruri gratuite. Impactul a fost evident când populaţia a trecut de la HI-Q la Baniciu, portocaliul "inundând" incinta. De partea cealaltă, aşa cum am scris, mici şi apă, după minute bune de aşteptare.
Părerea mea!
Fotografia cu Mircea Baniciu la Castellon este luată de pe pagina maestrului, www.mirceabaniciu.ro/blog.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Felicitari pentru organizare, dar mi se pare ciudat ca nu pui nici o poza cu multimea de la cele doua concrte lansari. Si inca ceva: unde se gaseste Diaspora? Ca pe la Madrid nu am vazut-o.