vineri, 7 noiembrie 2008

Ai lor, ca ai noştri


Săptămâna trecută am participat la o sesiune din "Les Corts", Parlamentul Comunităţii Valenciene. Am fost invitaţi la dezbaterea în plen a Legii integrării , dar nu despre ea vreau să scriu. După ce am trecut prin mai multe controale şi verificări pe liste, am primit ecusoanele şi ne-am ocupat locurile, la balcon. A început sesiunea, luările de cuvânt, urmărite cu "mare atenţie". Aleşii vorbeau între ei, răsfoiau presa, vorbeau la telefon, unii chiar se întorseseră cu scaun cu tot către colegii din spate, pentru a putea dezbate pe îndelete subiectul. Atunci când reprezentanţii grupurilor parlamentare îşi încheiau intervenţiile, parlamentarii aplaudau sau nu, în funcţie de apartenenţa politică. Atunci când s-a supus la vot introducerea unui amendament la Lege, s-a auzit, într-o parte a sălii spunându-se de mai multe ori:"No, no, no!", pentru ca şi colegii care avuseseră până atunci alte "ocupaţii" să ştie ce buton să apese. Unii chiar aveau nevoie de aceste indicaţii, uitându-se întrebători în stânga şi-n dreapta.
Ai lor, ca şi ai noştri!

Niciun comentariu: